Pagina's

dinsdag 19 februari 2013

Lijst - Huisdieren vroeger

En wanneer je me kent, weet je dat ik nogal een 'dierenfreak' ben. En ik ben er nog trots op ook. Ik vind dieren echt geweldig! Soms vind ik dieren dan ook veel fijner dan mensen, gewoon puur omdat ze iets of iemand niet oprecht pijn willen doen. Daarnaast ben ik er voornamelijk gewoon mee opgegroeid, waardoor ik dan ook heb gekozen voor een studie 'in de dieren'. 

In deze blog vind je een deel van mijn lijstje met huisdieren die ik heb gehad.  De ratten bewaar ik voor een andere blog, gezien dat er vrij veel zijn in totaal!

Hamsters 1997 - 2003
In totaal heb ik ongeveer zo'n veertien hamsters gehad (excl. niet geplande nakomelingen..)! Van Nicky tot Micky, van Jip tot Janneke en van Wollie tot Wonnie tot Winnie en Wienie. Volg je het nog..? 

- V.l.n.r. & van boven naar beneden: Acro en Kraaltje (broers), Chippie, Wopje en Zwartje (broers), Micky en Nicky (man&vrouw), Winnie en Wonnie (broer en zus) en Witje en Wollie (man en vrouw). 
- Geen foto van: Jip & Janneke, Pluisje

Cavia's - ?

Links Co en rechts Po. En ja, ik was van de trap gevallen omdat ik dacht dat ik wel met twee treden tegelijk de trap op kon lopen. Co hield wel van verstoppertje spelen, dus die heb ik weleens onderin een ton gedaan, met daarop zaagsel. 

Konijn - ?
En ja, ik heb ook nog een konijn gehad (Nijn), deze zat samen met Ko. Snap je de link al? Ko-Nijn. Wat een fantasie hè. Volgens mijn moeder heb ik deze trouwens wel eens onder de snelbinder gebonden om deze 'aan de hele straat te laten zien'. Oeps.. ehhh..

Vogels

Pietie (links) hebben we in 1998 van iemand gekregen, daar was hij/zij aan komen vliegen. Helaas begon deze zich kaal te plukken in 2000 en na een 'niet erg succesvolle behandeling' is Pietie overleden.
Tiko hebben we in 2003 gekregen van mijn nicht Diana en dit vogeltje zal ik nooit meer vergeten! Ik denk dat dit echt het liefste vogeltje ter wereld geweest moet zijn en zo super slim! Tiko kon echt heel goed praten en hij vond het super leuk om bij je te zitten. Als ik zei 'schommeltje' pakte hij het schommeltje in zijn hok op aan de onderkant en trok er heel hard aan. Dan ging ik 'klappen' en fladderde 'ie hard met zijn vleugeltjes. Echt bizar, hij snapte het gewoon! Verder kon hij echt heel veel woordjes, zoals lollie, steefie, danny, koekeroe, pieppieppiep, poelepoele etc. Echt zo'n gekke vogel! Helaas is hij op 22 september 2010 overleden bij de dierenarts in de couveuse. Ik mis hem serieus nog steeds! Hij was altijd zo lekker aanwezig <3, onze Ninu. 

Hond

En last, but not least, onze lieve Kim. Ze was een Schotse Herdershond (Collie) en is geboren op 9 november 1989. Mijn ouders hadden haar dus al een jaar voordat ik geboren ben. Ze was naast een hele mooie hond, ook een erg lieve hond. Helaas zijn herdershonden vaak wat eenkennig en Kim trok dan ook heel erg naar mijn moeder toe. Uitlaten was voor mij & Danny daarom ook vrij onmogelijk, gezien ze hard weer terug naar huis rende wanneer wij een poging deden. Met de 'pieper' (bal) spelen deed ze het liefst en het was ook gewoon een hele gekke hond. Helaas is ze op 10 juni 2003 ingeslapen, toen ze bijna 14 jaar oud was. Een mooie leeftijd voor een collie, maar nog steeds 'te vroeg'. 

R.I.P.
Jullie aanwezigheid in mijn jeugd heeft serieus mijn toekomst gevormd! <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten