Pagina's

maandag 18 februari 2013

Top 3 - Gerechten


Wat zijn nu eigenlijk mijn top 3 gerechten op dit moment?

Sinds dat Stephanie ons studentenhuis na lange tijd heeft verlaten, moeten we in het huis weer voor onszelf koken. Eerst wilde ik wel weer mee-eten met een groepje, maar heb toen toch besloten zelf beter te gaan leren koken. Het is namelijk niet zo dat ik het niet kan.. maar dat ik het niet leuk vind! En daar moet dus eens verandering in komen.


Heb daarom een receptenboek gekocht bij de Kruidvat voor €1,50 (50% korting op alle schrijfwaren!) waarin ik bij kan houden welke recepten ik heb gemaakt, hoe dat moest, wat ik ervoor nodig had en hoeveel het in totaal heeft gekost. Dit zou mij moeten gaan stimuleren iedere dag weer een ander gerecht op tafel te zetten!

Helaas heb ik er nog niets in geschreven en mij kennende gaat hij nog wel een tijdje leeg blijven. Echter was ik net nog vrij positief, dus misschien moet ik volgende week - wanneer ik toch vakantie heb - er eens even goed voor gaan zitten! Mijn top 3:

1) Pasta Boursin met kip & spinazie

Dit is echt mijn lievelingsgerecht op dit moment en het is ook nog eens makkelijk te maken en vrij goedkoop! Heb dit gerecht eerlijk 'gejat' van Stephanie, haha. Bedankt nog daarvoor! Voor 4 personen:

Ingrediënten
- Diepvries spinazie a la crème (450 gram)
- Boursin knoflook/kruiden (80 gram)
- Tagliatelle (of andere pasta - 300 gram)
- Kipfilet 350 gram

Bereidingswijze
- Kook de pasta
- Snij de kipfilet in kleine blokjes en bak deze (voorkeur: wok)
- Spinazie toevoegen aan de kip
- Pasta en boursin toevoegen aan de kip & spinazie
- Verwarm enkele minuten goed door

2) Ovenschotel met gehakt, bloemkool & aardappel (Maggi)


Dit heb ik vrijdag voor het eerst gemaakt en het is echt super lekker en gemakkelijk! Vooral dat laatste vind ik belangrijk, haha. Voor 4 personen:

Ingrediënten
- Pakje MAGGI Ovenschotel Bloemkool
- 550 gram bloemkool
- 300-350 gram rundergehakt
- 600 gram voorgekookte aardappelschijfjes
- 3 dl water
- 1 ei
- Geraspte kaas (voor bovenop)

Bereidingswijze
Zie: http://www.maggi.nl/Recepten/Ovenschotel-met-gehakt-bloemkool-en-aardappel_253.aspx

3) GVA
En als laatst vind ik groenten-vlees-aardappelen gerechten erg lekker. Simpel en ouderwets misschien, maar dit eet ik toch het liefst naast de nummer 1 & 2. Je kan iedere keer weer zo lekker gevarieerd eten, met een paar simpele aardappels (bakken of koken), verschillende groenten en verschillend vlees. Voorbeelden:






Zo, en wat zijn jullie favoriete gerechten??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten